El Mundo De La Musica
بخون وقتی که خوندن معصیت داره. بخون با من، بیا تا من... نگو دیره
Acerca De Weblog


ROCK IS NOT DEAD
Novísmo Sujetos
Escritor
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 این گروه  در ژوئن سال 1990 توسط Calvin، Aaron، Andy ، Rick شکل گرفت و بعد از شش ماه تمرین زیاد، اولین دموی خودشون رو به نام 'Towards the Sinister'  ضبط کردند. بعد از مدت کمی از انتشار این دمو، قطعه ‘God is alone’ گروه توسط شرکت فرانسویListenable پخش شد. ‘God is alone’ تقریبا به سرعت فروش رفت بطوریکه توجه شرکتPeaceville Records رو  به خودش جلب کرد و این شرکت به گروه پیشنهاد قرار دادی را ارائه داد. تنها یک سال بعد از تشکیل گروه .

'Symphonaire Infernus et Spera Empyrium' اجرای گروه از اولین آلبوم LP شون همراه با Ade بیسیست جدید شون بود که فرا تر از مرز سبک اصلی گروه یعنی Doom Metal بود حتی دورتر از کارهایی که قبلا ارائه کرده بودن ...

 در اواخر سال 1993 یک تور بزرگ اروپایی همزمان با پخش آلبوم ‘Turn Loose the Swans’ برگزار شد. این تور موفقیت بزرگی را در پی داشت، اما سانحه رانندگی در برف شدید، سرقت تجهیزات و بیماری، از کیفیت این تور کاست .

 گروه آلبوم ‘The Angel and Dark River’ رو در تاریخ 8 می سال 1995 توسط شرکتPeaceville Records ارائه شد و با یک تور وسیع اروپایی که با فستیوال های بزرگی همچونDynamo Open Air festival در هلند ادامه پیدا کرد.

 در طول پاییز 1995 سه تا EP اول My Dying Bide در یک CD گردآوری شد و با نام‘Trinity’ ارائه شد. پایان سال شاهد یک تور موفق با پشتیبانی Iron Maiden در انگلیس و بقیه اروپا بود.

 در سال 1996، My Dying Bride آلبوم ‘Like Gods Of The Sun’ رو ارائه داد. در این آلبوم گروه توجه خاصی به کار داشت که  نتیجه اون صدای بهتر آلبوم بود. ارائه این آلبوم با برگزرای دو تور اروپایی، یکی در سال 1996 و یکی در سال 1997 همراه بود. در سال 1997 برای اولین بار گروه پا به آنسوی اقیانوس گذاشت : یک تور اروپایی برای حمایت از گروه Dio در آوریل. با اینکه این تور با موفقیت همراه بود اما در چند هفته آخر، تور بخاطر بیماری درامر گروه، Rickکنسل شد. متاسفانه بیماری او باعث شد که نتونه گروه رو همراهی کنه و گروه مجبور به جستجو برای یک درامر جدید شد.

 در سال 2000 گروه دهمین سالگرد شکل گیری خودش رو با برگزاری تور در اروپای غربی و گردآوری 2  آلبوم به نام های Meisterwerk 1 و Meisterwerk 2، جشن گرفت. مدت کمی بعد، گروه دوباره به استودیو برگشت تا اثر بعدی خودش، ‘The Dreadful Hours’ رو ضبط کنه که این آلبوم در ژوئیه 2001 ارائه شد که  یه بار دیگه Johnny Maudlin به عنوان کیبوردیست این آلبوم به گروه اضافه شد. برای هفت آهنگ جدید، اجرای جدیدی از آهنگ حماسی 14 دقیقه ایه ‘Return Of The Beautiful’ رو با همین نام  در آلبوم قرار داده شد ...

منبع: http://devildarkness.persianblog.ir

منبع: ویکیپدیا(دانشنامه آزاد)

حسین پناهی دژکوه (زادهٔ ۱۳۳۵ دژکوه – درگذشتهٔ ۱۳۸۳ تهران) شاعر و نویسنده وکارگردان و بازیگر ایرانی بود.

حسین پناهی در ۶ شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه از توابع شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه وبویراحمد زاده شد. پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسهٔ آیت‌الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت. چند ماهی در کسوت روحانیت به مردم خدمت کرد تا اینکه زنی برای پرسش مساله‌ای که برایش پیش آمده بود پیش حسین رفت و از حسین پرسید که فضلهٔ موشی داخل روغن محلی که حاصل چند ماه زحمت و تلاشم بود افتاده‌است، آیا روغن نجس است؟ حسین با وجود اینکه می‌دانست روغن نجس است (بنا بر نظر فقها در چنین شرایطی روغن جامد نجس نمی‌شود و این ادعا که ایشان روغن را نجس می‌دانست نیاز به منبع و رفع ابهام دارد.)، ولی این را هم می‌دانست که حاصل چند ماه تلاش این زن روستایی، خرج سه چهار ماه خانواده‌اش را باید تامین کند، به زن گفت نه همان فضله و مقداری از اطراف آنرا در بیاورد و بریزد دور، روغن دیگر مشکلی ندارد. بعد از این اتفاق بود که حسین علی رغم فشارهای اطرافیان، نتوانست تحمل کند که در کسوت روحانیت باقی بماند. این اقدام حسین به طرد وی از خانواده نیز منجر شد. حسین به تهران آمد و در مدرسهٔ هنری آناهیتا چهار سال درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه نویسی را گذراند.

دوران حرفه‌ای بازیگری 

پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت که مدت‌ها در محاق ماند.

با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می‌کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.

نمایش‌های دو مرغابی در مه و یک گل و بهار که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد. در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، او یکی از پرکارترین و نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود.

به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوصی که از رفتارش می‌بارید و طنز تلخش بازیگر نقش‌های خاصی بود. اما حسین پناهی بیشتر شاعر بود. و این شاعرانگی در ذره‌ذره جانش نفوذ داشت. نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در ۱۳۷۶ منتشرشد، این مجموعهٔ شعر تاکنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به شش زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌است.

بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 شرکت ایبانز در سال ۱۹۵۷ در ناگویای ژاپن، با تولید گیتار کلاسیک وارد عرصه ی تولید محصولات موسیقی شد. بعد ها با پیشرفت شرکت سبد محصولات شرکت ایبانز گسترده تر شده و تولید گیتار الکتریک، گیتار باس، ماندولین، پیانو، ویولون، ساکسیفون، ترومپت و انواع لوازم جانبی گیتار به محصولات شرکت اضافه شد. همچنین نوازندگان مطرحی چون جو ستریانی، استیو وای، مایک تامسون، پل گیلبرت و ... از گیتارهای ایبانز اختصاصی خودشان استفاده می کنند.

بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 گیبسون لس پال Gibson Les Paul یک مدل گیتار الکتریک با بدنه توپر است که اولین بار در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی طراحی شد. تد مک کارتی با همکاری لس پال نوازنده گیتاری که محبوبیت فراوانی در میان هوادرانش داشت، این مدل گیتار را طراحی کرد و بعد از آن شرکت گیبسون به افتخار این نوازنده، نام این مدل را لس پال برگزید.

طراحی مدل لس پال حاصل همکاری میان گیبسون و نوازنده گیتار جز، لس پال، در دهه ۵۰ میلادی بود. پس از آن که شرکت فندر مدل فندر تله‌کستر خود را به بازار عرضه کرد و باعث محبوب شدن و جا افتادن گیتارهای الکتریک در میان نوازندگان شد، گیبسون تصمیم گرفت تا در این بازار عقب نماند پس تد مک‌کارتی و لس پال را به کار گرفت تا طراحی یک مدل جدید گیتار الکتریک را بر عهده بگیرند. در واقع لس پال پیش از این نیز دستی در طراحی گیتار داشت، او بدنه توپر گردی شکلی را به نام «د لاگ» طراحی کرده بود که از یک گیتار اسپنیش به همین نام الهام گرفته شده بود، تولید این طرح در آن زمان پذیرفته نشده بود. همین داستان منجر شد تا بعدها همکاری میان لس پال و گیبسون شکل بگیرد و گیبسون نیز متقاعد شده بود که مدل جدید می‌تواند قیمت بیشتری داشته باشد، از مواد اولیه بهتری بهره‌مند گردد و نشان گیبسون نیز بر سردسته آن منقوش گردد.


میزان همکاری لس پال با گیبسون در طراحی این مدل همچنان جدال بر انگیز است. در کتاب «۵۰ سال با گیسبون لس پال» ادعا شده که همکاری لس پال در طراحی این مدل تنها به دو گزینه محدود بوده است: یکی توصیه سردسته ذوزنقه‌ای شکل گیتار و دیگری در ارجحیت دادن به رنگ‌های طلایی و مشکی بر دیگر رنگ‌های قابل استفاده.

 

 اگر شما تا بحال برای یک بار به طور جدی قصد خرید گیتار الکتریک را داشته اید با نام فندر " Fender " آشنا هستید. فندر یکی از معروف ترین کمپانی های تولید کننده گیتار و آمپی فایر های حرفه ای است.

نام فندر همواره در دنیای موسیقی به خصوص شاخه راک زبان زد موسیقی دانان بوده و هست ! استیل فندر و گیتارهای آن همواره مخصوص و مانند شناسنامه ای برای آن بوده است. ظاهر زیبا و رنگ بندی خاص , طرح سر دسته منحصر بفرد خود" که اصطلاح دسته فنری در بازار معروف است ! " پایین بودن اکشن سیم ها که باعث میشود با کمترین نیرو بیشترین افکت و کارایی را داشته باشد از خصوصیات منحصر به فرد فندر است. بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن به‌وسیله تقویت‌کننده‌ای الکتریکی تشدید و یا تغییر می‌یابد. استفاده این ساز در موسیقی از دهه ۱۹۳۰ آغاز شد.

گیتار الکتریک در سبک‌های مختلفی از جمله راک، متال، پاپ، جاز و هیپ هاپ استفاده می‌شود، اما در سبک راک و متال به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازی‌ها صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درامز گم بود و به وضوح شنیده نمی‌شد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود. بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
Uniónes


Alternative content


تماس با ما

Weblog Visits:
 

Today : 63
Yesterday : 0
Week : 106
Mounth : 740
Total : 127870
Subjects : 43
Unions : 88
Onlines : 1



 
 
 

Pichak go Up